octombrie 4, 2007
iar a reușit Băsescu să se dea în stambă în ceea ce privește femeile. după celebrele ”păsărică” și norma de 2 copii de femeie, acum replica lui față de o jurnalistă a fost ”Vin la tine în birou să o facem”. Aici găsiți știrea completă. comentariile sunt de prisos, dar îmi stăruie o întrebare în minte: Cum de totuși ăsta e singurul om din politica românească care a promovat femei? și să nu aud replici de genul lui Orban.
UPDATE: Sorina Matei, jurnalista din cazul de față, face o relatare a evenimentelor pe blogul ei.
octombrie 4, 2007 at 3:33 pm
Feministele sa-l voteze pe Bomby Nastase. El este intotdeauna tolerant si womenfriendly. In pus nici macar nu a impus o norma asa de stupida de doi copiii… auzi tu… spor natural pozitiv. Ce idiotenie ?! N-asa ?
octombrie 4, 2007 at 4:12 pm
și de ce ar trebuie să îl voteze feministele pe Năstase? cel care a impus alocația pentru mame la nivel egal pentru toate nu în funcție de contribuțiile la buget? mai bine să voteze o femeie.
octombrie 4, 2007 at 10:30 pm
(off topic).
Pai daca e alocatie n-ar trebui sa fie la fel pentru toti (copii)?
Imi amintesc ca era o vreme cand existau “alocatii conform cu stagiu de cotizare” sau asa ceva in care era obligatoriu sa contribui ca salariat, insa puteai face o asigurare suplimentara pentru <> graviditatii…
octombrie 5, 2007 at 8:55 am
aici e vorba de alocatia pentru mame/tați care se acordă pe perioada în care stau acasă cu copilul în primii 2 ani de viață. înainte de ordonanța din 2003 era cred 80% din salariu calculat ca media pe ultimele 6 luni cu un minim și pentru cele/cei care nu lucrau. guvernul năstase a venit în principiu cu o chestie bună , să facem astfel încât alocația asta să ajungă la toți copii într-o sumă rezonabilă care să permită asigurarea minimului necesar pentru copil. numai că au venit cu o politică egalitaristă cu efecte perverse în societate. pentru că stimulezi familii să trăiască doar din alocația asta chiar dacă nici unul din părinți nu a muncit ever și în același timp descurajezi femei de succes care câștigă să zicem peste 500 de euro și cărora nu le convine să stea acasă cu copilul și să primească 200 de euro.oricum ai lua-o copiii, cei cărora le este destinată practic această alocație ajung să nu o ducă foarte bine. unii pentru că nu li se asigură tot ce au nevoie pentru că nu sunt bani și unii care stau cu bonele pentru că mamele se întorc la serviciu. în fine subiectul poate fi dezvoltat și mai mult. acum am văzut că PC anunța la un moment dat că vor să reintroducă proporționalitatea, dar plecând de la un minim asigurat pentru toată lumea.
octombrie 5, 2007 at 10:05 am
Desi sunt liberal in gandire (sau poate tocmai de aceea…), consider ca principiul egalitatii de sanse se aplica pentru alocatiile pentru copii. Alocatiile sunt pentru copii si NU compensatii financiare pentru mamele (sau tatii?) lor..
Poate cu exemplul urmator ma fac mai bine inteles: doua mame care au acelasi salariu (implicit acelasi CAS) ar beneficia de aceeasi “alocatie” intr-un sistem proportional, ceea ce ar introduce o alta injustete daca una dintre ele ar fi contribuit timp de 10 ani iar alta timp de 1 an, nu?
P.S.Ce ce aia PC?
P.S.2 Back on topic… Nu cred ca Basescu e misogin. E “doar” mojic sau badaran…
octombrie 5, 2007 at 10:32 am
sunt perfect de acord cu tine în ceea ce privește principiul egalității de șanse. tocmai de aceea trebuie să asiguri un minim suficient aplicabil indiferent de salariu. în același timp însă dacă nu încurajezi și femeile care câștigă bine să renunțe 2 ani la serviciu pentru a face un copil riști să ajungi la o problemă demografică (deja suntem aici, dar trebuie avute în vedere mai multe cauze). din câte țin eu minte reglementarea cu proporționalitatea avea în vedere cred și vechimea, ceea ce e fair.
Back on topic, nu îmi vine să fac o afirmație clară de tipul e sau nu misogin (înclin spre e misogin, dar sunt și argumente contra de genul promovării femeilor), dar nici nu pot să nu taxez derapajele misogine.
octombrie 5, 2007 at 7:15 pm
am raspuns aici.
octombrie 8, 2007 at 11:40 am
Băsescu e bădăran iar Guvernul Tăriceanu este misogin. Aşa că, nici o şansă pentru femeile din România.
octombrie 8, 2007 at 12:49 pm
ei, nici așa pesimiste să nu fim
femeile din România au șansa pe care și-o fac singure
noiembrie 1, 2007 at 4:13 pm
NU au cum să-şi facă singure şansa atâta timp cât există discriminare pe bază de sex. Ex: pensii mai mici pentru femei, cu toate că cotizaţia este egală cu cea a bărbaţilor. Femeile în România sunt discriminate la locul de muncă, în politică, au salarii mai mici decât ale bărbaţilor şi lista continuă…
noiembrie 1, 2007 at 4:18 pm
eu de principiu nu cred in predeterminari din astea. sunt de acord cu tine ca exista aceste discriminari, dar cred ca daca stam doar si le enumeram nu rezolvam nimic.
decembrie 5, 2007 at 4:05 pm
Eu sunt pentru 85% din salariul net/brut al mamicii ca indemnizatie.
Cand platim la CAS platim procentual din salariu…daca salariul e mare si procentul care se duce la CAS este mare.
E ca si cum ai plati lunar 5 mil. si cand ajungi la “nevoie” iti dau 150.000…..”ca sa fie egalitate”. pau atunci munca la negru isi gaseste justificarea…daca tot atat imi dai pai atunci pe CM figureaza ceva si restul castigat “la negru” imi fac asigurari private
Unde este diferenta intre un om care si-a batut capul X ani sa invete sa evolueze si care munceste poate pe branci pentru banii aia “multi” si unul care bate maidanul cu mingea si apoi mai trage un copil si sta acasa…ca oricum salariul lui e mai mic de 8 mil.
Stimularea este pentru “masa” si nicidecum pentru oameni care pot darui societatii oameni bine educati, valorosi pentru societate. Bone? Bonele sunt un moft…dupa mine nimic nu se compara cu educatia data de mama in primii ani de viata.Una e sa alegi bona din cauze de criza si alta e sa alegi pentru ca nu ai incotro, ca esti silita desi tare ti-ai dori sa stai cu copilul si sa te bucuri de primi ani care sunt cei mai frumosi. Cum va creste copilul cu bona si o mama 12h la job? O va iubi pe bona…pe mama…poate…daca i se da zilnic o poza si i se spune asta e mama…ce confuzii emotionale ii va crea copilului?? Ca sa nu mai vorbim de faptul ca Bona nu e mama si pentru ea e un job nimic mai mult. Din cate stiu exista o propunere de lege pentru revenirea la aceasta modalitate de plata a indemnizatiei maternale (se aduna semnaturi deocamdata pentru intrarea legii in Parlament).
Poate ca ar trebui sa nu mai dam nimic la stat in afara de somaj..poate nici ala.Asa cum se duc la buget fractiuni de salariu brut pentru sanatate, pensie etc. acelea sa se duca in fonduri private de care sa ne folosim atunci cand avem nevoie. Deja cu pensia se face acest lucru..poate ar fi cazul ca nu mai dam nimic la stat si toate asigurarile sa se faca privat.
Poate ar trebui luati la “pigulit” parlamentarii care primesc LUNAR 25 milioane (lei vechi) sa-si plateasca chiriile..asta desi unii au deja apartamente personale in localitatea respectiva..sau chiar alte aparatamente care le inchiriaza. Lor de ce le poate da bugetul??? Cine face bugetul??? Noi..fraierii…ii ajutam sa devina milionari si noi suntem indatorati pana in gat la banci ca sa aiba si copii nostrii cat de cat un punct de plecare bun.
O sa caut link-ul unde se pot depune semnaturi pentru noua lege. E cazul sa fim si noi mamicile muncitoare (cu capul) stimulate nu numai tiganii.
decembrie 5, 2007 at 6:42 pm
asta cu 85% se anunță a fi destul de complicată. din câte știu eu există cel puțin 2 propuneri (una a PC și una a Laviniei Șandru). nu știu exact în ce stadiu se află. oricum doar 85% nu rezolvă problemele. e nevoie de un cadru legislativ mai larg care să acopere reconcilierea vieții de familie cu profesia: creșe, grădinițe, concediu parental etc.
martie 9, 2008 at 11:08 pm
Ei , uite zic si eu ca trebuie sa se acorde o suma fixa de stimulare la nastere pentru fiecare copil , lapte cu vitamine si asistenta gratuite , un procent raportat la media salariului din ultimul an plus o compensare din buget , iar pentru mamele fara venituri , un procent raportat la media salariului minim din ultimul an , plu o compensare .Compensatia va fi in functie ve venitul pe membru de familie , aplicat gradual. Scuze daca nu am gandit corect .