azi dimineață când m-am uitat la știri am rămas șocată. nu mă uitasem seara la jurnale și nici pe ziare, așa că atunci când am auzit la jurnalul de la realitatea discuția dintre prelipceanu și doctorița din satul Popeni, județul Vaslui cred, nu îmi venea să cred. o fată de 12 ani era infectată cu sifilis, se prostitua de 4 ani (adică de la 8 ani), părinții nu vedeau problema și ea refuzase tratamentul infectând încă vreo 8 bărbați. e atât de oribil cazul ăsta încât nu știu de unde să începem:

  • părinții iresponsabili (termenul mi se pare prea blând, dar nu îmi vine în minte altul)
  • animalele care  au întreținut relații sexuale cu o copilă
  • situația satului românesc, într-un declin continuu, cu valori morale din ce mai slabe, dar cu o din ce în ce mai pregnantă componentă materială (să nu uităm nici cazurile părinților care abandonează copii de câteva luni pentru a pleca la muncă în străinătate). Violența în familie, violența asupra animalelor, alcoolismul țin de normalitate în multe dintre sate. legea nu pare a avea vreo influență acolo (am auzit păreri de genul : ce treabă are legea cu ce fac eu în ograda mea și nu cred că e o excepție)
  • reflectarea cazului în mass-media, care în loc să caute cauze, să îi găsească pe cei care au întreținut realții sexuale cu fata, a găsit vinovată chiar fata. eu de exemplu în gândul nu am putut să trec de subtitlul: Curva satului a fost internată în spital și pusă sub tutela statului

uf, indignare, frustrare, sunt doar câteva cuvinte pentru a descrie starea mea.

ce să spun, să mă iau că nu există programe guvernamentale care să sprijine familiile, femeile de la sate, că nici ONGurile nu văd satul românesc, că mass media e interesată doar de violurile și crimele de la sate? că nu se face nimic contra alcoolismului, violenței în familie, destrămării famiilor cu părinți plecați la muncă în străinătate?

Gabriela Crețu are un post la fel de indignat pe aceeași temă.