un subiect delicat de tratat, dar în care vreau să mă aventurez pentru a discuta un caz particular. Dan Andronic, fost consultant Băsescu și Năstase, actualmente consultant Tăriceanu, are un blog. nimic de zis, bravo lui că e la curent cu tendințele. m-am obișnuit deja cu posturile sale biased, să le spunem. în ultimele zile însă domnul Andronic are un război cu caseta de la DNA care ar fi plecat de la Freedom House. am mai scris despre asta aici și nu are sens să reiau toată istoria.
Ce m-a deranjat este însă e că a început un concurs al delațiunilor cu un premiu de 500 de euro. Mai mult, ultimele sale posturi fac referire la niște angajați ai Freedom House care cică dovedesc sută la sută legăturile cu palatul cotroceni. Eu una nu am văzut în informațiile prezentate acea legătură indiscutabilă clamată de Andronic. Cu toate acestea 2 persoane, care au sau nu legătură cu scandalul casetei, sunt supuse oprobiului public conform principiului de 1% manipulare pe blogul lui Andronic.
Din păcate, nu cred că pe legislația românească organizația sau cei 2 angajați vor avea câștig de cauză chiar dacă informațiile se dovedesc neadevărate. Sincer, nici nu sunt de părere că ar trebui să existe legislație pe acest domeniu (libertatea de exrpimare are totuși întâietate și stabilirea de limitări poate avea efecte perverse). Dar mi-ar plăcea măcar să existe o solidaritate a bloggerilor pentru crearea unui cod etic. Cred că s-a mai discutat acest subiect, poate acum e un bun moment să fie reluat.
Interesant este și că aceste ultime 2 posturi au extrem de puține comentarii în comparație cu media blogului lui andronic și cea mai mare parte dintre acestea sunt anonime și favorabile celor scrise de andronic. Probabil domnului andronic nu îi mai plac acele comentarii critice.
Aici, aici și aici posturile cu pricina de pe blogul lui Andronic, să puteți aprecia cu ochii voștri.