că tot vorbeam în postul anterior despre soțul model…

am găsit astăzi un articol foarte tare în Washington Post despre nevestele candidaților la președinția SUA. subiectul a devenit extrem de prezent în media din state în ultima vreme după ce un sondaj arăta că 57% dinte americani consideră relevant pentru alegerea lor relația dintre candidat și partenerul de viață. ideea principală a articolului e că în ultimii ani, cam de pe la nancy reagan și hillary clinton rolul primei doamne a devenit mult mai important. Chiar și laura bush, nu foarte vizibilă, este una din persoanele cele mai importante ale administrației soțului ei, cu o rată a aprobării de 2 ori mai mare decât George Bush. Vă las să citiți articol și eu îmi permit acum să trec la politica dâmbovițeană, unde subiectul țin eu minte că a mai fost abordat.
Încep cu o remarcă generalistă că nevestele politicienilor români nu contează foarte mult. Cel mai evident este cazul primelor doamne. Nina Iliescu, Nadia Constantinescu, Maria Băsescu au fost și sunt prezențe discrete. Îmi vine acum în minte exemplul de la referendum când buletinul doamnei Băsescu era ținut de soț, capul familiei nu-i așa?? De celelalte două eu nu îmi amintesc ceva relevant.
La nevestele de prim-ministru situația e un pic altfel de la Dana Năstase încoace. Chiar dacă nu se compară cu prezența mediatică a Danei, Ioana Tăriceanu apare în destule ocazii, chiar și fără soțul ei. Ea și cu Mihaela Geoană au preluat practic modelul american și se axează pe opere caritabile. Ioana Tăriceanu se ocupă de copii de malformații, iar Mihaela Geoană de cancerul la sân.
Mai există și categoria de neveste promovate în politică sau sprijinite în activitatea lor prin intermediul poziției soțului și aici începem să avem din ce în ce mai multe exemple: Manuela Mitrea (o prezență de altfel extrem de agreabilă :)), Janine Preda, Violett Blaga, Monica Bărbulețiu.
e greu să aspirăm la o nevastă de politician care să se implice și în politici publice atunci când avem experiența Elena Ceaușescu, dar au trecut totuși 18 ani..