ieri ultima zi de campanie electorală la tv a fost aglomeraţie de emisiuni electorale. mai întâi TVR care s-a chinuit să adune toţi candidaţii, dar care a făcut greşeala să aducă susţinători (treaba asta cu endorserii văd că a prins mult în campania asta). greşeală pentru că era evident că va veni Vadim. aşa că tot ce a rămas după emisiune a fost doar circul. în rest, inele, străpungeri, semafoare inteligente etc. Blaga era iarăşi şcolarul cu lecţia învăţată pe de rost, Diaconescu – de stânga (oare cine sunt consultanţii care i-au zis să repete obsesiv că el e reprezentantul unui partid de stânga şi de asta face şi drege. discursul ideologic nu ţine), Orban – omu care ştie, Oprescu – 5 minute intervenţie, iar restul nu contează.

A urmat după TVR, PROtv cu primii 5 candidaţi şi Realitatea cu 3 susţinătoare. Aici Aura are o relatare foarte bună. Eu recunosc că după ce am văzut acest concept misogin nu am reuşit să mă uit la el şi bine am făcut. cred că am prins un schimb de replici între Lavinia Şandru şi Ana Birchall (care nu are ce căuta ca reprezentantă a PSD până nu învaţă totuşi cu ce se mănânca politica asta şi renunţă la discursurile sforăitoare şi ilogice).

Aşa că m-am uitat la ProTV. Adi şi Şoferul au scris şi ei despre emisiune aşa că nu o să reiau decât câteva consideraţii punctuale. Proba cu cetăţeanul a fost amuzantă, dar prost pregătită. Reacţia tribunei la vederea domnişoarei care avea ceva de reclamat din sectorul 3 domnului Blaga a fost de un porcism-misoginism crunt. Diaconescu şi Orban îmi stârnesc mila. E drept din motive diferite: Diaconescu că s-a aruncat în lupta asta şi a acceptat să fie o marionetă, iar Orban pentru că deşi e cel mai bine pregătit tot nu are nici acum o şansă de a ajunge primar (aşteptăm analiza lui Adi cu erorile de strategie). Dacă aş putea vota duminică aş merge pe mâna lui Orban, deşi cu o strângere de inimă faţă de Diaconescu. Oricum în turul 2 ar trebui să am un vot pragmatic.

P.S. Cum îi sunt datoare lui Alex de la Dateline cu un răspuns o să încerc aici o scurtă explicaţie. Aşa cum explica şi Adi nu cred în teoria că Oprescu e al 2lea candidat al PSD, dar nici nu putem vorbi de o delimitare clară a aripii bolşevice pe termen mediu. Într-adevăr după ce Diaconescu va obţine un scor dezastruos vor fi destule argumente pentru detronarea lui Geoană, dar atâta timp cât şi Oprescu va pierde nu vor fi îndeajuns de puternici. În plus, în ciuda multor discuţii despre restauraţia din PSD, aripa aşa-zis reformatoare se ţine bine în continuare. Mie una mi se pare că ar avea mai mult de câştigat dacă într-adevăr s-ar produce ruptura, o ruptură care ar putea să le dea adunat celor 2 partide rezultate un scor mai mare decât au acum împreună. Şi atâta timp cât Oprescu tot vorbeşte de Uniune nu e exclus să vedem în vară o nouă construcţie politică marca Iliescu.