recunosc că mi-e destul de greu să scriu despre subiectul acesta şi de aceea am şi ezitat să îl abordez. opinia mea în acest caz e destul de bine conturată însă nu poţi să ignori implicaţiile acestui caz. ce m-a determinat astăzi să scriu a fost tocmai o abordare radicală pe care mi-a fost dat să o aud tocmai de la preşedintele Colegiului Medicilor din România. acest domn (nu i-am reţinut numele şi nici nu mă obosesc să îl aflu), susţinea o poziţie extrem de conservatoare prin care avorturile erau catolgate mai mult sau mai puţin ca o erezie, un păcat de moarte, chiar în cazuri precum cel de faţă.

cazul de faţă pentru mine are o soluţionare extrem de simplă: avortul şi menţinerea în viaţa a fătului dacă acesta va fi viu în momentul cezarianei. să mă explic. o fetiţă de 11 ani este violată de unchiul său şi rămâne însărcinată. medicii de la piatra neamţ descoperă sarcina, decalară că e necesară o întrerupere de sarcină. două săptămâni mai târziu medicii din iaşi refuză soluţia avortului. intervine Theodora Bertzi, secretar de stat la Ministeul Muncii, Nicolăescu face o comisie specială care va lua decizia. între timp părinţii fetei, tutori legali, acceptă oferta unei binevoitoare de a merge în Anglia unde avortul e permis până la 24 de luni (tocmai a fost respinsă o propunere de reducere a termenului) atunci când este pusă în pericol sănătate mintală sau fizică a mamei. şi tocmai despre asta e vorba în acest caz. nu am eu date să spun dacă fizic fata va avea de suferit în urma unei sarcini deşi nu îmi imaginez cum corupul unei fetiţe de 11 ani poate să ducă până la capăt o sarcină timp de 9 luni şi să nască fără complicaţii. dar să ne gândim la ce viaţă va avea această fetiţă după ce la 11 ani totul se va schimba? în loc să îşi trăiască normal copilăria, să meargă la şcoală etc, ea va avea un alt copil de crescut, un copi, rezultat în urma unui viol.

avortul e un subiect sensibil în România datorită reglementărilor din comunism, singurul motiv de altfel pentru care avem totuşi o legislaţie permisivă. la nivelul societăţii însă persistă opinii care văd avortul din perspectivă religioasă. nu susţin avortul ca metodă de contracepţie, cum a ajuns la noi datorită unei lipse de informare asupra metodelor de contracepţie moderne (suntem în topul statelor din Europa ca număr de avorturi). în acelaşi timp însă sunt cazuri în care avortul este singura soluţie şi unde drepturile mamei trebuie să primeze.