nu am zis-o eu, ci tony barber de la FT: „Clinton’s performance was brilliantly executed in that she pitched her message at exactly the level the European audience wanted. They wanted to hear an American talk like a European, and that’s what they got.”

am lăudat-o de foarte multe ori pe blog pe hillary şi probabil o să mai am ocazii să o fac. turneul ei diplomatic de la începutul mandatului a fost cu siguranţă un succes şi a transmis toate mesajele care treabuiau transmise pentru a avea imaginea unei noi administraţii americane. o administraţie pragmatică în plan extern, nu idealistă aşa cum şi-ar fi imaginat mulţi dintre suporterii lui Obama. da, au redeschis canale diplomatice cu Iran şi Siria, dar au trecut peste problema drepturilor omului în China (au trecut mai bine de 10 ani de la celebrul discurs de la Beijing al lui Hillary „Women rights are human rights”). 

iar gafa diplomatică majoră de până acum nu îi aparţine lui Hillary, ci lui Obama cu scrisoarea lui către medvedev.

p.s. acum am descoperit editorialul din România liberă semnat de Hillary. din câte îmi dau seamă e o amplă acţiune prin care în ziare din întreaga lume se va publica acest articol despre drepturile femeilor în preajma zilei de 8 martie.chapeau.

dau doar un citat şi vă las să citiţi restul : „Problemele globale sunt prea ample si prea complexe pentru a putea fi rezolvate fara implicarea deplina a femeilor. Consolidarea drepturilor femeilor nu este doar o obligatie morala permanenta, ci si o necesitate cauzata de criza economica globala, de proliferarea terorismului si a armelor nucleare, de conflictele globale care ameninta familii si comunitati, de schimbarile climatice si riscurile pe care le implica acestea pentru sanatatea si siguranta intregii lumi. La aceste provocari trebuie sa raspundem cu toate resursele pe care le avem. Nu le vom putea rezolva cu jumatati de masura. si totusi, de prea multe ori, jumatate din populatia globului este ignorata”