știu că poate părea ciudat, dar bazându-mă pe o experiență empirică eu observ din ce în ce mai multe femei însărcinate. bineînțeles că există motive care pot explica acest fenomen: mă învârt într-un cerc de femei în jur de 30 de ani, vârsta propice pentru femei, a devenit foarte fashionable de vreo 2 ani să fii însărcinată. cu toate acestea te gândești că într-o perioadă în care ești mai nesigur în ce privește slujba sau salariul te-ai gândi de 2 ori înainte să ai un copil care înseamnă inevitabil cheltuieli suplimentare. ca să înțelegeți la ce mă refer enumăr așa: 2 prietene au născut în ultimele 4 luni, alte 2 sunt acum însărcinate, ieri la coafor din 10 femei în încăpere 3 erau însărcinate.

există însă și o explicație oarecum științifică sau măcar logică și ea vine de la blogurile Economist: As the country’s economic struggles continue, we might see more engagements and marriages. People are looking for the kind of stability they’ve lost in their professional lives; they’re thinking about what really matters; they want to pool their economic resources, etc. Explicația e pentru logodne și căsătorii (și aici am vreo câteva exemple), dar același tip de argumente le putem utiliza și pentru copii: un copil aduce fericire pentru un cuplu care altfel ar fi fost doar preocupat cum scapă de criză, un copil înseamnă că unul dintre ei poate sta acasă cu bani mai mulți decât în șomaj, un copil oferă un sens luptei pentru supraviețuire.